Kineski ideogrami, koji se za pisanje koriste u Japanu, davno su se ispisivali četkicom umočenom u tuš, za strance, posebno Evropljane, su veoma teški i ima ih na hiljade. Ali, da biste čitali novine, knjige, uobičajene tekstove u Japanu, potrebno je da znate oko 2000 ideograma, koje Japanci nazivaju KANĐI ( znaci dinastije HAN – Japanci su od Kineza ideograme primili u vreme dinastije Han u Kini, pa ih zato tako nazivaju ).
U knjizi-rečniku obaveznih ideograma za svakodnevnu upotrebu, koji možete kupiti u rubrici KNJIŽARA na našem sajtu https://www.japanorama.rs/product/recnik-japanskih-ideograma/
predstavljeno je 1945 ideograma, usvojenih kao obaveznih 1981. godine. U ovom rečniku ima ideograma koji se pišu samo jednim potezom ( IĆI – broj 1 i i Ocu – drugi u nizu), a najteži, najkomplikovaniji je KAN – model, primer, koji se piše sa 23 poteza.
Koji je najteži ideogram u japanskom jeziku, pitaju nas povremeno, pa smo odgovor našli u jednom tekstu, a citirana je nastavnica japanskog jezika na jednom kursu za strance Aja Nakazato. Posle kratkog razmišljanja, nastavnica je ispisala kanđi koji se piše sa čak 56 poteza ( kasnije je prnađena varijanta istog ideograma sa čak 58 poteza ), a čita se BIAN. Bian, ili Biang, kako ga izgovaraju Kinezi, je naziv jedne vrste veoma debelih rezanaca koji se smatraju predstavnikom „osam najinteresantnijih stvari iz oblasti Šansi, kuhinje koja se smatra veoma originalnom. Ova rezanca izgledaju kao dugi debeli kaiševi i stvarno deluju groteskno, mada, kažu da su ukusni.
Prilično težak ideogram je za reč JU U UCU što znači DEPRESIJA, MELANHOLIJA, TEGOBA, ima čak šest varijanti, a jedna od najkomplokovanijih se piše sa 44 poteza.
Još jedan primer je za naziv jednog cveta, koji je veoma popularan, a to je ruža. Ruža se na japanskom kaže BARA, poslednjih decenija piše se isključivo slogovnim azbukama hiraganom ili katakanom, a, kao što vidite, ispisati reč RUŽA na stari način nije uopšte lako: piše se sa dva ideograma 薔薇 .
Najbolje je da nabavite rečnik ideograma, pa da vidite koliko je ustvari zanimljivo kada počnete da tragate za poreklima pojedinih ideograma. Jer, sve je u početku bilo jednostavno, ideogrami su ispisivani kao crteži predmeta i oblika iz prirode, ali, posle vekova razvoja, oni više nisu to što su bili.