Sa rekordnim brojem turista 2024. godine i EKSPO 2025 u Osaki, japanski gradovi kao mesto za velike skupove i događaje svih vrsta sve više su traženi , a njihove vlasti se trude da opravdaju poverenje i zadovolje potražnju.
Kao destinacija, Japan nikada nije bio toliko popularan. U periodu od januara do septembra 2024, broj međunarodnih posetilaca u Japanu iznosio je 26,88 miliona, što je premašilo ukupan broj onih koji su u Japan stigli 2023. godine, a čini se da će ovogodišnji ukupan broj stranaca koji su na kratko doputovali u Japan premašiti 31,88 miliona zabeleženih 2019, prema izveštajima Japanske turističke agencije.
Dok turisti čine lavovski deo dolazaka u Japan, sve više ljudi dolazi u Japan na sastanke, skupove, konferencije i izložbe – vrstu turizma koju oni u industriji nazivaju „MICE“. A s obzirom da će Osaka sledeće godine biti domaćin EKSPO 2025, očekuje se da će broj posetilaca poslovnih događaja nastaviti da raste.
Zaista, prvi skup u Japanu MICE EKSPO, čiji je domaćin bila Osaka u oktobru, održan je zbog rastućeg interesovanja među kompanijama i organizacijama „da se sledeće godine održe događaji u oblasti Kansai, radi koordinacije sa učesnicima koji prisustvuju sajmu“, rekao je Hideki Cucui, generalni sekretar organizacionog komiteta.
Zainteresovane strane u oblasti turizma u Japanu tvrde da posetioci u slobodno vreme imaju drugačije prioritete nego pre pandemije, naime putovanja fokusirana na dobrobit, iskustva, angažovanje zajednice i održivost, prema globalnom udruženju Destinations International. Isto tako, MICE organizatori i korisnici imaju nove potrebe i veća očekivanja koja privatni sektor nastoji da ispuni.
“Zašto Japan – 12 veoma prepoznatljivih gradova” novi je naslov mnogih prospekata i publikacija koje širom sveta pozivaju na organizovanje različitih skupova u Japanu.
Gradovi koji predstavljaju “šarm Japana”, sa svojim različitim individualnostima, odavno su prepoznati. Japan ima veliki broj gradova savršenih za bilo koju vrstu poslovnog sastanka sa svojim posebnim karakteristikama, od industrijskih, preko akademskih, do gradova prirodnih lepota i gradova koji su simbol ekonomskog uspona.
Uzmimo za primer Sapporo. Pored toga što možete da osetite i budete blizu prirodnih lepota severnog ostrva Hokkaido, pruža vam sve što vam može zatrebati na kompaktan način. Bogatstvo njegove kuhinje, među kojima su i morski plodovi, nesumnjivo je jedna od njenih mnogih čari.
Kao nacionalna strateška posebna zona formirana kao bio-medicinski klaster najvišeg nivoa u Japanu, pored Osake, Kobe je grad na vodećoj traci industrije lečenja. Sa svojim svetski poznatim brendom „govedine iz Kobea“ i kulturnim i istorijskim značajem trgovačke luke, to je grad koji cveta u egzotičnoj atmosferi. Hirošima je grad poznat širom sveta kao simbol mira i oblast koja napreduje u automobilskoj i drugim proizvodnim industrijama. Ovaj primorski grad je dom poznatog mesta svetske baštine „Svetilište Icukušima“. Veličanstveni pejzaž je popularna destinacija za strane putnike.
Fukuoka, kao centralni deo južnog ostrva Kjušu, na zapadnoj strani japanskog arhipelaga, ističe se praktičnošću, sa pristupom centru grada na samo 10 minuta vožnje podzemnom železnicom od aerodroma. Zahvaljujući raznim vrstama velikih i malih objekata za kongrese i fokusnoj tački za ekskurzije iz celog Kjušua, tamo se održavaju mnogi sastanci.
Svetski poznati gradovi poput Tokija, Osake i Kjota su takođe neverovatni sami po sebi, ali kao destinacija za poslovne sastanke, obilje izbora različitih individualističkih regionalnih gradova je jedna od čari Japana, i bez sumnje će igrati ulogu kako biste osigurali da vaš poslovni sastanak bude uspešan.