Čuveni japanski dokumentarista Kazuo Hara i autor kultnog filma „Careva ogoljena vojska i dalje maršira“ biće gost ovogodišnjeg Beldocs festivala, na kojem će biti priređena kompletna retrospektiva njegovih dokumentaraca. Tokom njegove prve posete Srbiji, Hara će u Beogradu održati masterklas koji će biti svojevrsno putovanje kroz njegovo osvajanje autorske slobode.
Retrospektiva njegovih dostupnih dokumentarnih filmova broji pet dela: Zbogom CP (Goodbye CP) (1972), Ekstremno privatni eros: Ljubavna pesma 1974 (Extreme Private Eros: Love Song 1974) (1974), Careva ogoljena vojska i dalje maršira (The Emperor’s Naked Army Marches On) (1987), Posvećeni život (A Dedicated Life) (1994) i Azbestno selo u Japanu (Sennan Asbestos Disaster) (2016), koji će po prvi put biti prikazani u Srbiji.
„Zbogom CP“ je dokumentarac o grupi ljudi sa cerebralnom paralizom u Japanu, koja se suočava sa predrasudama okruženja ali i ličnim pitanjima: ko su oni, šta osećaju i kako gledaju na svoje živote?
U filmu „Ekstremno privatni eros: Ljubavna pesma 1974“, autor slika portret svoje bivše supruge Miuki Takede, koja ga je napustila i preselila se na Okinavu. Kroz prizmu ljubavnog prougla, reditelj prikazuje boli emotivnih odnosa , pa čak i – porođaj.
„Careva ogoljena vojska i dalje maršira“ je Harino remek delo o Japancu Kenzu Okazakiju, netipičnom veteranu Drugog svetskog rata, jednom od samo 30 preživelih pripadnika puka koji se kao okupacijska vojska borila u Novoj Gvineji. On biva angažovan na otkrivanju zavere koju su njegovi sunarodnjaci počinili tokom rata, poput ubijanja saboraca, pa čak i kanibalizma. Ovaj jedinstven i neobičan (post)ratni dokumentarac 1987. na Berlinaleu je ovenčan nagradom “Caligari”, u vreme premijere u Japanu izazvao je kontroverze i negodovanja tamošnjeg establišmenta.
„Posvećeni život“ predstavlja intimni portret ekscentričnog pisca i scenariste Mitsuhare Inouea (1926-1992) tokom poslednjih meseci njegovog života, dok nije izgubio borbu sa rakom. Dirljiv film beleži suštinu života pisca – i “značaj” njegove smrti. U spisima i ličnoj biografiji, Inoue se igrao na granici između istine i fikcije, što je element kojim Hara razotkriva slojeve istina i laži o životu pisca.
U dokumentarcu „Azbestno selo u Japanu“ reditelj slika napore nekadašnjih radnika fabrike azbesta u Osaki da na sudu dobiju japansku vladu, tražeći naknadu štete zbog narušenog zdravlja.
Beldocs će i ove godine nastaviti da kvalitetnim i premijernim programom izgrađuje i edukuje svoju publiku, nudeći sem domaće i međunarodnu selekciju, kao i brojne prateće programe. Neki od tih programa, poput muzičkih dokumentaraca ili biografskih, postali su omiljeni programi festivala. Od 8. do 15. maja, na 11 gradskih lokacija, publiku Beldocsa očekuje više od stotinu naslova savremenog dokumentarnog filma.