Ogromni plakati, koji pozivaju gledaoce na predstave pozorišta kabuki u Kjotu, istaknuti su ispred budističkog hrama Mjodenđi u tom gradu, nekada prestonici Japana, sa nadom da ispune gledalište u vreme opšte izolacije i zabrane velikih okupljanja.
Oko četrdeset plakata visokih 2 metra objavljuju imena glumaca pozorišta koje baštini tradiciju dugu skoro 400 godina.
Na početku 17. veka igračica Okuni, prerušena u muškarca, počela je da igra uz muziku i privlači stanovnike tadašnje prestonice – tako je nastalo pozorište kabuki. Do tada je pozorište bilo rezervisano samo za dvorsko plemstvo i u njemu su uloge isključivo igrali muškarci, a kabuki je kasnije postao “narodna zabava” – mada se sada smatra vrhunskom klasikom.
Imena glumaca ispisao je čuveni majstor kaligrafije Masaru Inoue, a među glumcima je i Nizaemon Kataoka, koji nosi titulu “živog kulturnog blaga Japana”. Ideogrami kojima se ispisuju plakati su veoma “debeli”, uz ideju da se, kao što se ideogramima ispuni površina plakata, dupke ispuni i gledalište u potorištu.
Ove godine, nažalost, broj mesta biće drastično smanjen, a trajanje predstava, koje obično traju satima, biće drastično skraćen. Predstave će se igrati od 5. do 19. decembra. Ko zna, možda će dotle restrikcije biti „olabavljene“.