Japanorama

MUZEJ KOMPANIJE “NINTENDO” – KARTE SAMO PREKO LUTRIJE

U gradu Uđi, u prefekturi Kjoto 2. oktobra 2024. biće otvoren „Muzej kompanije Nintendo“. Muzej se gradi na mestu nekadašnje fabrike u kojoj je kompanija nekada proizvodila karte za igranje, uključujući tradicionalne karte za igranje HANAFUDA.

Muzej će predstavljati niz Nintendoovih istorijskih proizvoda, uključujući različite iteracije Famicon-a, softver za igre, kao i predmete iz ere pre video igara kao što su kolica i društvene igre koje je kompanija proizvodila i prodavala.

Pored toga, u muzeju će se nalaziti eksponati sa detaljima o istoriji Nintendoa i interaktivnim štandovima gde posetioci mogu da uživaju u fizičkim aktivnostima vezanim za igre ili čak da se okušaju u pravljenju hanafuda.

“Nintendo” je 20. avgusta otkrio detalje o izložbi na svojoj veb stranici i potvrdio datum otvaranja. Za početni period otvaranja u oktobru i novembru, ulaznice će se distribuirati putem sistema lutrije. Period prijave za lutriju počeo je 21. avgusta i završava se krajem avgusta.

“Nintendo” je osnovao zanatlija Fusađiro Jamaući 1889. pod nazivom “Nintendo Koppai” i prvobitno je proizvodio ručno rađene karte za igranje hanafuda. Nakon upuštanja u različite linije poslovanja tokom 1960-ih i sticanja pravnog statusa javne kompanije, “Nintendo” je distribuirao svoju prvu konzolu, Color TV-Game, 1977. godine. Međunarodno priznanje je stekla objavljivanjem Donkei Kong-a 1981. i Nintendo Entertainment System i Super Mario Bros. 1985. godine.

Od tada, “Nintendo” je proizveo neke od najuspešnijih konzola u industriji video igara, kao što su Game Boy, Super Nintendo Entertainment System, Nintendo DS, Vii i Nintendo Svitch. Stvorio je ili objavio brojne velike franšize, uključujući Mario, Donkei Kong, The Legend of Zelda, Metroid, Fire Emblem, Kirbi, Star Fok, Pokemon, Super Smash Bros., Animal Crossing, Pikmin, Ksenoblade Chronicles, i Splatoon…. Nintendoova maskota, Mario, je međunarodno priznata, kao i drugi likovi kao što su Donkei Kong, Link, Samus Aran, Kirbi i Pikachu. Kompanija je prodala više od 5,592 milijarde video igara i preko 836 miliona hardverskih jedinica širom sveta.