Posle obaveznog nošenja cipela sa visokim štiklama na poslu, Japanke su dobile novu glavobolju – mnogo je kompanija koje zabranjuju ženama da na poslu nose naočari. Protesta je sve više posle TV emisije u kojoj su stroga pravila za zaposlene žene bile glavna tema.
Neke žene pravila nazivaju „zastarelim“, neke „idiotskim“, ali pravila su stroga i mnoge kompanije ih uporno sprovode. Jedna žena, zaposlena u tradicionalnom restoranu, odbijala je da nosi kimono, a nosila je naočare, za koje su njeni šefovi rekli da joj daju „strog izgled“.
Manji broj žrena na uticajnim pozicijama u društvu ove mere naziva „diskriminatorskim“ , ali je činjenica da je, upkos peticijama da se ukine pravilo o obaveznom nošenju cipela sa visokim štiklama, jedan član vlade tada izjavio da su ovakva pravila u kompanijama „prihvatljiva i obavezna“.
Na svetskim listama zemalja koje imaju kruta pravila za zaspolene, posebno žene, Japan je na 110. mestu od 149 zemalja, daleko iza drugih razvijenih država.
Pravila o nošenju naočara posebno su stroga u kompanijama koje se bave modom, kod proizvođača i prodavaca kozmetike, u avionskim kompanijama, ali i u velikim industrijskim koncernima. Japanske kompanije insistiraju da je veoma važno da zaposlene imaju „ženski – feministički“ izgled, od čega, kako tvrde, umnogome zavisi visoki profit.