U Kompaniji “Tigar a.d.” ( Fabrika obuće ) iz Pirota krajem juna dogovoren je izvoz gumenih opanaka za tržište Japana, a preko te azijske zemlje, opanak će kupce dobiti u Americi, ali i na Tajvanu, u Vijetnamu, Južnoj Koreji…
Samo nedelju pre toga kompanija “Tigar a.d.” ugovorila je proizvodnju i isporuku zaštitnih vatrogasnih čizama namenjenih jedinicama za vanredne situacije NATO-a.
Generalni direktor “Tigar a.d.” Vladimir Ilić kaže da je ta kompanija 2018. godine izvezla manju “test” količinu opanaka u Japan, a da je zatim, srpski gumeni opanak doživeo “bum” među ljubiteljima mode, koji su najčešći kupci ovog srpskog brenda.
“Naročito je naš opanak popularan u modnom svetu. Imamo povećanje tražnje opanaka na tržistu Dalekog istoka, a dogovorili smo i povećanje proizvodnje”, kaže Ilić.
Prošle godine Tigar je izvezao 10.000 opanaka, a Japancima je najbitnije to što je reč o potpuno “hand made” – ručnom proizvodu.
Zbog novih ugovorenih poslova, svih 1.200 radnika radi u tri smene i to je, kaže Ilić, nada za fabriku da prevaziđe probleme iz prošlosti.
Ilić najavljuje i “lansiranje” potpuno novog proizvoda ove kompanije, zaštitnih gumenih blokova namenjenih za odbranu od poplava.
Direktor sektora za uvoz u Japan u kompaniji “Belgoutte” Takuja Šimakava kaže da sa “Tigrom” sarađuje duže od decenije i da je srpski opanak popularan u Japanu, posebno među onima koji prate modne trendove.
“Počeli smo da lansiramo vaš proizvod i na druga tržišta, ne samo na tržište Japana, kao što su Tajvan, Vijetnam, Hong Kong, Koreja”, kaže Šimakava.
Nedavno su kolege iz njegove kompanije u Americi na međunarodnom sajmu u Denveru, jednom od najvećih međunarodnih trgovinskih sajmova u svetu, predstavili srpski opanak Amerikancima.
“Prikazivali smo srpski proizvod. Nadamo se da mozemo da proširimo i uvedemo opanak ne samo na japansko trzište, nego i šire, u Evropu”, rekao je Šimikava obilazeći fabričke hale “Tigra”.
Japanci su posebno, kako kaže, oduševljeni verzijom opanka namenjenom deci.
Izvor&Foto: Tanjug – Serbian Times