Prodaja luksuzne robe u Japanu raste sve više, jer sunčanu jesen i sve slabiji jen koriste Kinezi, koji dolaze u Tokio da kupuju markiranu odeću, obuću i sve što im padne pod ruku. Vlasnik Louis Vuitton-a i Dior-a sa sedištem u Parizu prijavio je povećanje prodaje za čitavih 57 odsto u Japanu, dok je u Evropi, Kini i SAD ukupan rast prodaje samo 1% u drugom kvartalu, što je, osim u ranim danima pandemije, najniži nivo rasta od dubine globalne finansijske krize 2009. godine.
Druge kompanije, koje proizvode luksuznu robu, kao što je švajcarska Compagnie Financiere Richemont, koja je vlasnik marki Cartier i Van Cleef & Arpels, takođe su prijavile nenormalan rast prodaje u Japanu. Evropska moda, sva luksuzna roba, sve što se smatra skupim i poželjnim, u Japanu se prodaje kao ludo, a u drugim krajevima Zemljine kugle opada.
U Japan dolaze i Amerikanci, koji, uz odeću i ostali luksuz nalaze i drugu zanimljivu robu. Američki turista Dejvid Madrigal je prezadovoljan zato što je platio 200 dolara za „Vintage“ konzolu u prepunoj prodavnici u Tokiju koja se oslanja na globalnu potražnju za retro kompletima za elektronske igrice.
„Kada sam ušao u ovu prodavnicu, bio sam kao dete koje ulazi u prodavnicu slatkiša“, rekao je Madrigal (23) za “Super Potato” prodavnicu u kvartu Akihabara, poznatom po prodavnicama pop kulture. „Ove stvari su moja strast. Volim starije konzole“, rekao je Madrigal. PS Vita, konzola koja se na tržištu pojavila 2011, a koju je MADRIGAL kupio „obično bi me koštala oko 600 dolara u SAD“, veselo se hvali Amerikanac.
Reporteri koji su razgovarali sa njim fotografisali su menadžera prodavnice gospodina Komuru, kako pozira sa potpisanom Metal Gear Solid kutijom u “Super Potato”-u, prodavnici starinskih video igara i suvenira u tokijskom okrugu Akihabara.