Japanorama

PET GREŠAKA KOJE JAPANCI PRAVE KADA PRODAJU AUTO

Svako ko odluči da, iz bilo kog razloga, proda svoj auto, želi da to obavi što brže, što lakše i za što bolju sumu. Iako je prodaja sopstvenog automobila nešto što se ne radi često u životu, iako je to uglavnom isključivo aktivnost jedne osobe, koja nije povezana sa drugim osobama, koje imaju sličnu nameru, najveći broj onih koji žele da prodaju svoj auto u Japanu čini pet uvek istih grešaka. Do tog zaključka došli su stručnjaci jednog informativnog portala o polo vnim automobilima.

Evo tih grešaka:

1. Ne znate pravu vrednost svog automobila

Veoma je teško prodati auto ako ne znate njegovu pravu tržišnu vrednost. Neverovatno je koliko ima Japanaca koji kreću u poduhvat prodaje svog auta, a da ne znaju njegovu stvarnu tržišnu vrednost. Odrediti koliko vredi Vaš auto uopšte nije teško, jer na internetu ima mnogo informacija o polovnim automobilima, njihovoj vrednosti i cenama. Samo treba da imate dovoljno strpljenja, da dobro pregledate ponude automobila koji su isti i slični kao vaš, i tako ste ispunili jedan važan uslov. Onda ćete lako formirati cenu svog auta, pre nego što ga oglasite.

2. Ne dajte da vas uhvate nabrzinu

Kada se neko odluči da proda auto, za to uvek ima jak razlog. Bez obzira koliko vam je hitno to što ste odlučili, ne dozvolite da potencijalni kupci to osete i bukvalno vas uhvate nabrzinu. Sada je toliko mnogo informacija na internetru da bukvalno možete da nađete podatke o sličnim automobilima ponuđenim ili prodatim i da onda, mirno odredite cenu. Ako osete da se žurite i navedu vas da upadnete u paniku, oni će zaraditi, a vi ćete izgubiti.

3. Nemate potpune podatke o održavanju

Ma koliko Japanci bili studiozna nacija, koja drži do reda, neverovatan je broj državljana te zemlje koji shvati da je, upravo u trenutku kada poželi da proda auto, negde zaturio podatke o redovnim servisima. To veoma negativno utiče na cenu, posebno u Japanu.

4. Loše oglašavanje

Ako dobro ne oglasite ono što prodajete, sigurno je da nećete dobiti najpovoljniji rezultat. Ovo je 21. vek, doba naprednih komunikacija koje omogućavaju da svoj auto oglasite na najbolji mogući način. Pogledajte pažljivo kako to drugi rade, istaknite prednosti svog auta, malčice prikrijte njegove nedostatke, postavite atraktivan oglas na najpovoljnije i najjevtinije mesto i postigli ste svoj cilj.

5. Nikada ne prihvatajte prvu ponudu

Mora da se dogodi čudo, pa da prva ponuda koju dobijete bude i najbolja. Saslušajte i proučite prvu ponudu, ali, dajte sebi bar još dve-tri prilike da čujete i druge potencijalne kupce. Možda će prva ponuda biti i najbolja, ali vam treba makar malo vremena da se u to uverite. Bolje je da utrošite malo više vremena, sigurno ćete zaraditi mnogo više novca.