EKONOMIJA

KOMPANIJE “LOVE” NOVE RADNIKE

Velike japanske kompanije objavile su poziv za učešće na seminarima studentima završnih godina fakulteta u Japanu, kako bi privukle moguće zainteresovane za zaposlenje. U Japanu školska godina se završava u martu, a nova počinje odmah u aprilu, pa je to doba kada studenti počinju da razmišljaju o tome gde da potraže posao.
U Japanu već nekoliko godina kompanije beleže manjak radne snage, pa student mogu da biraju, a za njih se pojedine kompanije bukvalno takmiče. Objava za seminare važi za student koji će diplomirati u proleće 2020. a ponude podrazumevaju njihovo zapošljavanje već sledećeg meseca posle diplomiranja.
Japanska poslovna organizacija Keidanren propisuje pravila o tome kako se mogu nuditi zaposlenja, kako bi suzbila nelojalnu konkurenciju, ali mnoge manje kompanije, koje nisu članice ove organizacije, nisu obavezne da poštuju pravila i rokove, pa je borba za nove zaposlene stvarno veoma intenzivna.
Samo na jednom seminaru, planiranom za sredinu marta u predgrađu Tokija, pojaviće se predstavnici 1.000 kompanija, dok je učešće na seminaru prijavilo preko 24.000 studenata.